onsdag 30. mars 2011

Var är våren?

Ja nu börjar jag att tvivla på att våren kommer någon gång. Är så färdig med detta vita hemska som bara fortsätter att dala ner. Vatten i huset, snor i näsan och ännu mer vitt!!!! Fy bubblan! Jag har legat sjuk en vecka så det har inte blivit så mycket med något. Totte och Nisse har fått sina turer med resten av familjen men inte någon direkt träning. Nu har livet återvänt så nu är det dags igen. Trine hade ordnat träning i ridhuset i måndags igen så det var bara att kliva ur sängen det. Ser på videosnutten jag har lagt ut att rakryggad var man då inte =0). (Fick inte med videon denna gång)Totte är lite mycket blond just nu så vi tränade korta pass och miljøtränade lite  bland hästarna, vilket behövdes... Nisse tyckte att dagens träningspass var super. Ska sätta igång att träna mer på framåtsändandet nästa gång vilket jag tycker är ett kult moment, eftersom man måste träna på många smådelar och samarbetet måste vara bra för att få det riktigt tjusigt.






I morse hade Ingrid och jag en sällsam upplevelse. Eftersom vi bor lite vid sidan av folkmängden här på Melhus, så öppnar vi bara ytterdörren och släpper ut dogsen medans man klär på sig ytterkläder. Jag hör att hon öppnar och släpper ut hundarna och efter10 sekunder hör jag nerifrån att hon ropar på Totte att han ska få mat om han skyndar sig in!!! Utanför dörren stod nämligen ett rådjur som Totte slickade på benet! Ingrid fick snabbt in båda (Nisse är ganska van så han har inte så mycket intresse) vilket var  superbra!Efter ett par minuter inne trillar 5- øringen ner på Totte och intensiteten ökade betrakteligt i hemmet! Jag lovar att vi skrattade gott efter detta.

1 kommentar:

  1. Våren kommer i morgon, det sa dom just på radion, med sommarvärme till och med...
    Du får krya på dig och ta det lugnt.
    Kram Helena.

    SvarSlett