søndag 13. mars 2011

Marshelg

Ja nu börjar våren att komma, eller rättare sagt varit framme och visat sig en lite stund. I går var det sol men halvstorm och Silje och jag som skulle ut och spåra! Vi prövade i alla fall och det blev jättebra =) Vi la spåren på jordena utanför hos mig. Totte gick årets andra spår och helt utan problem. Ett par hundra m. utan påverkan och i halv storm är inte illa för orutinerad liten kille!Superkoncentrerad hela vägen och höll primärspåret trots vädret. Han markerade slutet också men jag ser att hans STORA spårintresse gör att man måste jobba med apporterna i mass, men vad gör det..... Nisses spår låg i stormen i 1,5 timme och han också jobbade bra och koncentrerat. Ju svårare spår han får, ju bättre går han. Det var så gott att se att han börjar må mycket bättre efter sjukdom och operationen. Nu är det bara att hålla tummarna vidare. Siljes stora och lilla svarta gjorde ett fint spårarbete här ute på vidderna också.

I dag var det nästan ingen vind och solen var framme! Det är nästan så att man kan bli religiös. Åkte ut till Agneta och vi var ute med alla hundarna och kosade oss. Det är hon som har tagit dessa fina bilder! I morgon är det vardag igen men jag är ledig. Ska träffa Silje och Trine för lite lydnadsträning i Granåsen. Hoppas att solen visar sig i morgon igen. Tjingeling

5 kommentarer:

  1. Velkommen som blogger! Jeg legger deg inn på blogg-lista mi om det er ok for deg :)

    SvarSlett
  2. Ja varsågod! Det är många knappar så jag har en del att lära. Kanske kan jeg spørre deg om hjelp =0)

    SvarSlett
  3. Fine bilder!! Spesielt det av deg :)

    SvarSlett
  4. Gratulerer med blogg! Skal titte innom her ja! Du lærer etterhvert, og hvis du blogger ofte så går det fortere... Flotte bilder av både deg og hundene! Nå vil jeg ha vår så en kan trene mye igjen!

    SvarSlett
  5. Hallåa...
    Kul att du kommit in i "bloggarnasgalnavärld" lägger mig som följare och länk på min...
    Ha det gôtt, Helena.

    SvarSlett